fredag 1 februari 2013

Lite nytt

Nu har min lillsnos börjat förskolan och liksom storasyster behöver hon något att ha sina grejer i som forslas till och från förskolan så det fick bli en "dagiskasse" till henne. Testade att använda min snedslåvikare för första gången och det gick jättebra, en kul och användbar mojäng. Går ju att sy vävda band med coverpron också men jag får nog öva lite på det för det gick inte jättebra när jag testade på syträffen i Töllsjö.


Mysigt tyg som jag fyndade på Panduro i Karlstad i somras..

Har även handlat lite grejer från 3exter, bl.a. har mina nya lappar anlänt samt en liten påfyllnad i spetslådan :)


Dragkedjan med spetskant ska användas till en necessär, mönstret finns hos 3exter.se, har även lagt länken i sidomenyn på min blogg. Små spetsapplikationer som jag tänkte använda till en sommarklänning som jag klurar lite på i väntan på att overlocken blir hel igen. Längst upp på bilden är det stretschspets som jag inte kunde motstå :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar