tisdag 3 april 2012

Produktiv dag!

Har varit riktigt produktiv idag :) Mina symaskiner har varit instängda bland möbler och leksaker sedan förra veckan för vi håller på att renovera stortjejens rum.. har verkligen inte haft tid att sy eftersom jag grejat med att spackla, slipa och målat i princip från morgon till kväll i flera dagar. Igår blev det nästan klart, vi väntar fortfarande att tapeterna ska anlända till Colorama så vi kan sätta upp en fondvägg men hon fick i alla fall flytta in tillbaka igår så nu kommer jag äntligen åt maskinerna igen :) Ägnade morgonen åt att sy färdigt 5 st mössor som nu har fått flytta hem till grannens lilla tös.








När jag ändå var igång med mösstillverkandet sydde jag en ny vårmössa till A eftersom alla hennes ofodrade mössor försvunnit :/ Dom kanske är på förskolan, där har vi inte varit på evigheter så jag har noll koll på vad som finns där... Mössan är sydd i två olika tyger så baksidan är randig!



Testade även att sy en Buff i det superfina blomtyget från Gekko, ångrar bittert att jag bara köpte en halvmeter av det för det är så jättefint och nu är det slutsålt. Hoppas det kommer in snart igen! Har länge funderat på att sy en buff, har en från stadium som jag använt flitigt på jobbet och där tror jag den ligger kvar för den finns inte här hemma. När sen en nyfrälst sytok behövde lite coaching att sy en var jag tvungen att testa att sy en själv först ;) Ikväll blev det sedan ännu en till i Stoff och stils bruna ugglor eftersom jag fotade hela proceduren hur man syr en buff. Kommer publicera beskrivningen så småninom...



Hoppas inte inlägget ser alldeles för knasigt ut, blogspot har förnyat sin inläggsredigerare så jag är inte riktigt van! Var ett oherrans omflyttande av bilder som inte alls ville lägga sig som jag tänkte men det blev bra till slut i alla fall.

6 kommentarer:

  1. Så produktiv du är! Bara strålar kreativitet!! :) Snart ses vi sötnöt!! :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ungefär som dig då :) Ses imorgon!

      Radera
  2. Snygga buffar! Får jag fråga vad du har för mått?
    /Anna

    SvaraRadera
  3. Tack! Jag klipper tyget 50 cm brett och 40 cm högt :)

    SvaraRadera
  4. Tack! Då blir den ca 20 cm som klar?

    SvaraRadera