lördag 7 januari 2012

Min dag!

Har haft den lugnaste slappaste goaste födelsedagen någonsin tror jag! Familjen uppvaktade mig med tårta och sång i morse, sötisar! Fick öppna ett paket med choklad från Flickorna Karnold, gott! Har sedan tidigare vetat om mer vad jag skulle få i present eftersom vi la beställningen tillsammans, en KAM-tång och knappar från Assunta Store! Dock lite leveranstid när man beställer från Kina så paketet har inte dykt upp ännu ;)


Min söta mammi har också gett mig en pysselrelaterad present :) Har fått beställa namnlappar att sätta på alla mina alster, tycker det är jättesnyggt att kunna "namna" det man gjort. Har tagit namnet "Idla Design" och det kommer av att Alma kallade Niklas för Idla när hon var liten :) Ville ha något personligt som är sammanknippat med min familj och vad kan vara bättre än ett ord ens lilla barn kommit på :) Lapparna har jag handlat av 3exter som är litet företag med supertrevliga serviceinriktade människor, gillar!

Såhär ser mallen ut, lägger upp en bild på lapparna när dom väl kommit.

Har även hunnit med att sy en del idag, bla. ett lapptäcke till Alma. Våra barn har blivit så bortskämda av massa fina människor i jul som har gett dom alla tänkbara fina julklappar. Allt från smurfar, filmer, spel, dragleksaker och även hemmagjorda grejer som julstrumpor och just ett lapptäcke. Det var lilla Ellen som fick ett sytt täcke av våra vänner i Stockholm (Jenny) att ha i vagnen och Alma blev minsann lite avis när det stod lillasysters namn på så jag har gjort en liknande variant fast lite större. Handlade tyg på Stoff och Stil igår när jag var där en snabbis och kollade in rean. Hittade ett jättesött tyg med ugglor på samt ett med svampar. Bokstäverna har jag klippt av en restbit med rosa tyg med prickar på som jag köpt på panduro för flera år sedan.


Sicksackade fast bokstäverna med orange tråd, blev läckert mot det rosa tyget!
Fonten jag använt och skrivit ut i OpenOffice heter Hobo Std

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar