lördag 14 maj 2011

Jordgubbe

I Torsdags slutade jag tidigt, så jag hämtade lillan och tog bussen in till stan. Inte var dag det händer. Vi besökte pappa på kontoret men det var inte så skojigt så vi bestämde oss för att gå till leksaksaffären istället :) där lillskruttet shoppade loss.. hon hittade ett låsbart skrin som hon gärna ville köpa. När vi kom hem så insåg både jag och min man att nyckeln skulle komma bort direkt eftersom den var så pytteliten. Letade efter någonting bra att sätta på nyckeln för att den skulle synas men vi kunde inte finna något så jag bestämde mig för att tillverka en nyckelring. En virkad jordgubbe fick det bli! Mönstret till jordgubben hittade jag via raverly och blasten till jordgubben hämtade jag från bloggen MiMejd. Monterade sedan på en vanlig ring att fästa nyckeln på.

Nyckeln tappas inte längre bort så lätt :)

1 kommentar:

  1. Åh så kul med lite nya inlägg! Snart snart kommer vi och myser med er!! Längtar!!! Kramar Skrutten och Fisen

    SvaraRadera