torsdag 16 september 2010

Tovade tofflor med antihalk

Hösten är här och det är så mysigt att sitta inne och pyssla :) På flera förskolor i vår kommun har man tagit beslutet att barnen ska sova utomhus i sina vagnar. Dotterns förskola är en av dem och jag har även en vän vars dotter också går på en av dom förskolorna. För att hålla fötterna varma under vilan har jag stickat varsitt par värmande tovade tofflor till töserna. Mönstret finns hos garnstudio och jag har använt mig av ullgarnet Tuva

Före och efter tovning, kommer värma små fötter i kylan

Eftersom det är ganska halt för småttingarna att gå med stickade plagg så har jag valt att måla undertill med en svällande textilfärg som fungerar som antihalk. Färgen kommer från panduro och heter touch textile volume.

Antihalk

Kanterna kan vikas ner om man vill

1 kommentar:

  1. Nej men vilka söt5a, önskar jag kunde göra såna jag med!! Och tack för tipset, ska spana in den sidan!

    SvaraRadera