lördag 19 juni 2010

Förberedelser

Har lite smått börjat förbereda mig inför höstens säljträff, mest funderingar kring vad jag ska sälja. Igår fick jag ett reklammail från knittingroom där man kan köpa bomullsgarn i massa roliga färger för endast 8:- per nystan. Slog såklart till direkt :) Det blev minst ett nystan av varje färg, basfärgerna blev det fler av. Dessutom hade dom lagt ut en massa gratismönster på amigurumifigurer så ett gäng sådana blev det med.. och ett och annat stickmönster med. Just nu längtar jag förtvivlat efter semestern, ska bli så skönt.. ta dagen som den kommer och pyssla med alla 1000 projekt.

Tycker det har kommit in lite dåligt med förslag på vad man kan tänkas sälja på träffen, vet trots allt att det är flera återkommande läsare och lite nya då och då.. men i nuläget har jag i alla fall bestämt mig för att sälja följande;

  • Tovade sockar
  • Tovade vantar
  • Stickade tofflor
  • Stickade och virkade vantar
  • Stickade och virkade mössor
  • Amigurumifigurer
  • Virkade dekorationsblommor för exempelvis scrapbooking eller kläder

Har även lite fler grejer i mitt huvud men jag får se om jag hinner med...

Håller fortfarande på med måla hallmöblerprojektet och i nuläget är alla lådfronter målade och tillbakamonterade, ikväll ska jag plocka isär stommen till byrån och påbörja den. Det går framåt... :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar