fredag 14 maj 2010

Magsjuka Part 2

Läs inte detta inlägg om du är lättäcklad!


Börjar bli så fruktansvärt less på detta nu, trodde inte vi skulle åka på detta igen! Förra året hade vi det riktigt tufft med magsjukan hemma hos oss. Vad vi än gjorde så blev lillan sjuk, tillslut var jag nästan helt knäckt. Men i år har inte lillan fått magsjukan alls förrän i Lördags, skönt tänkte vi nu är det ju så sent på säsongen så det blir säkert en lätt variant. Ingen av oss vuxna fick några symptom, men så i allafall frisknade lillan till ganska snabbt och jag fick en släng av det i Onsdags. MEN inatt så kräktes lillan igen och var jättelös i magen, hon kräktes dessutom på min arm och kind så gissningsvis blir det väl en andra vända för mig också, SUCK!! Hatar denna helvetessjuka mer än något annat! Innan jag blev gravid med lillan var jag inte magsjuk på ca 15 år så varför ska detta elände drabba oss nu? Vi är oerhört noga med hygienen, handsprit, såpa, ytdecinfektion och nu har vi även börjat använda klorin för rengörning av badrummet och handskar köper vi hem i storpack, tvättar händerna så ofta att dom nu är så torra och börja spricka sönder och handdukarna byts minst en gång om dagen. Ni skulle se vårt tvättberg, jäkla tur att man har tvättmaskin med torktumlare i. Trots våra försiktghetsåtgärder så etsar den jävla smittan sig fast här hemma, vad gör vi för fel?

Förlåt att jag tråkar ut er med ett gnällinlägg med massa ointressanta äckliga detaljer men jag behöver bara få ventilera lite..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar